Na jakie szkolenia postawić, pracując w marketingu?

Na jakie szkolenia postawić, pracując w marketingu?

Biznes
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Współcześnie praktycznie żadna promocja firmy czy akcja reklamowa nie może odbywać się w oderwaniu od Internetu. Dlatego dobry marketingowiec powinien zainwestować swój czas w poznanie najważniejszych zagadnień z zakresu marketingu z naciskiem na marketing internetowy.

Najlepszym sposobem na zdobycie tej wiedzy są oczywiście branżowe kursy tematyczne zarówno płatne, jak i bezpłatne. Jakimi szkoleniami warto się zainteresować?

Od podstaw

W pierwszej kolejności warto wybrać się na szkolenia przedstawiające główne zagadnienia z zakresu marketingu online. Szukaj takiej tematyki jak:

  • podstawy nowoczesnego e-marketingu (pojęcia takie jak Social Media Marketing, e-mail marketing, SEO, UX, UI, Branding, Copywriting i inne);
  • narzędzia przydatne w promocji w sieci;
  • content marketing;
  • strategie kampanii reklamowych w sieci;
  • kanały promocji internetowej.

Dzięki takim kursom zorientujesz się w temacie i zdobędziesz wiedzę bazową niezbędną do dalszego rozwoju.

SEO i pozycjonowanie

Dobra agencja marketingowa nie istnieje bez takich pojęć, jak SEO, pozycjonowanie czy link building. To podstawa większości działań promocyjnych w sieci i stosunkowo najtańsze źródło ruchu organicznego na stronach firm i sklepów. Jeśli chcesz doskonalić się w tym kierunku, szukaj szkoleń ogólnych, a także tych skupionych na konkretnych zagadnieniach, takich jak:

  • analiza SEO stron internetowych;
  • przydatne narzędzia SEO;
  • wybór i wykorzystanie słów kluczowych;
  • copywriting SEO;
  • najważniejsze algorytmy Google;
  • dobry link building;
  • White Hat SEO i Black Hat SEO.

Wiedzę z zakresu SEO i pozycjonowania warto regularnie odświeżać i uzupełniać, ponieważ w algorytmach Google wciąż pojawiają się aktualizacje, które mogą znacznie zmienić podejście do pewnych kwestii promocji w SERP.

Social Media Marketing

Portale społecznościowe już dawno przestały być tylko narzędziem rozrywki. To ważne kanały komunikacji na wielu płaszczyznach, a jedną z nich jest relacja firma–klient. Marketingowiec musi wiedzieć, gdzie szukać odbiorców docelowych i jak do nich trafiać za pomocą najpopularniejszych platform społecznościowych – Facebooka, Instagrama czy Tik Toka. Każdy z tych kanałów ma swoją specyfikę promowania i tworzenia treści, dlatego dobrym pomysłem mogą okazać się kursy kompleksowo omawiające każdą z platform, zasady ich użycia, a także narzędzia pomocne w promocji.

Storytelling i content marketing

Dobrej jakości, ciekawe i użyteczne treści, które odbiorcy chcą czytać, oglądać i komentować, a także którymi chcą dzielić się z innymi, to kolejny element niezbędny w marketingu. Na rynku jest wiele szkoleń skupiających się właśnie na tym aspekcie działań promocyjnych – od specyfiki treści na konkretne kanały (social media, e-mail marketing, blogi), przez zasady tworzenia tekstów, grafik i wideo, po ich skuteczną promocję.

E-mail marketing

Wbrew ogólnie panującemu przekonaniu, że poczta elektroniczna odchodzi w zapomnienie, e-mail marketing nadal odgrywa ważną rolę w budowaniu relacji z klientem, a także w działaniach promocyjnych. W tym zakresie szczególnie zwróć uwagę na szkolenia, które przybliżają takie kwestie, jak:

  • rodzaje treści wysyłanych subskrybentom;
  • przydatne narzędzia do e-mail marketingu;
  • zasady tworzenia skutecznego newslettera.

W samym marketingu internetowym wykształciło się wiele specjalności skupionych na konkretnym obszarze działań promocyjnych. Wybierając kolejne kursy i szkolenia, zastanów się, które umiejętności najbardziej Ci się przydadzą na danym etapie kariery zawodowej.

Zdj. główne: Wes Hicks/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak systemy CRM mogą wspierać dostępność według wytycznych dla osób niepełnosprawnych
Jak systemy CRM mogą wspierać dostępność według wytycznych dla osób niepełnosprawnych
Dowiedz się, jak systemy CRM pomagają w realizacji dostępności dla osób niepełnosprawnych, zgodnie z ustanowionymi wytycznymi.
Jak opracować skuteczną strategię marketingową w trudnych czasach?
Jak opracować skuteczną strategię marketingową w trudnych czasach?
W trudnych czasach wiele firm musi zmienić swoje strategie marketingowe. W tym artykule przedstawiamy, jak opracować skuteczną strategię marketingową, która przyniesie pozytywne wyniki i pozwoli utrzymać konkurencyjność w niepewnych warunkach.
Jak wybrać odpowiedni system alarmowy dla twojego domu?
Jak wybrać odpowiedni system alarmowy dla twojego domu?
Odkryj praktyczne porady na temat wyboru systemu alarmowego do domu. Dowiedz się, na co zwrócić uwagę, aby zapewnić sobie i swojej rodzinie bezpieczeństwo.
Ostatnie wpisy