728 x 90

Na jakie szkolenia postawić, pracując w marketingu?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis
Na jakie szkolenia postawić, pracując w marketingu?

Współcześnie praktycznie żadna promocja firmy czy akcja reklamowa nie może odbywać się w oderwaniu od Internetu. Dlatego dobry marketingowiec powinien zainwestować swój czas w poznanie najważniejszych zagadnień z zakresu marketingu z naciskiem na marketing internetowy.

Najlepszym sposobem na zdobycie tej wiedzy są oczywiście branżowe kursy tematyczne zarówno płatne, jak i bezpłatne. Jakimi szkoleniami warto się zainteresować?

Od podstaw

W pierwszej kolejności warto wybrać się na szkolenia przedstawiające główne zagadnienia z zakresu marketingu online. Szukaj takiej tematyki jak:

  • podstawy nowoczesnego e-marketingu (pojęcia takie jak Social Media Marketing, e-mail marketing, SEO, UX, UI, Branding, Copywriting i inne);
  • narzędzia przydatne w promocji w sieci;
  • content marketing;
  • strategie kampanii reklamowych w sieci;
  • kanały promocji internetowej.

Dzięki takim kursom zorientujesz się w temacie i zdobędziesz wiedzę bazową niezbędną do dalszego rozwoju.

SEO i pozycjonowanie

Dobra agencja marketingowa nie istnieje bez takich pojęć, jak SEO, pozycjonowanie czy link building. To podstawa większości działań promocyjnych w sieci i stosunkowo najtańsze źródło ruchu organicznego na stronach firm i sklepów. Jeśli chcesz doskonalić się w tym kierunku, szukaj szkoleń ogólnych, a także tych skupionych na konkretnych zagadnieniach, takich jak:

  • analiza SEO stron internetowych;
  • przydatne narzędzia SEO;
  • wybór i wykorzystanie słów kluczowych;
  • copywriting SEO;
  • najważniejsze algorytmy Google;
  • dobry link building;
  • White Hat SEO i Black Hat SEO.

Wiedzę z zakresu SEO i pozycjonowania warto regularnie odświeżać i uzupełniać, ponieważ w algorytmach Google wciąż pojawiają się aktualizacje, które mogą znacznie zmienić podejście do pewnych kwestii promocji w SERP.

Social Media Marketing

Portale społecznościowe już dawno przestały być tylko narzędziem rozrywki. To ważne kanały komunikacji na wielu płaszczyznach, a jedną z nich jest relacja firma–klient. Marketingowiec musi wiedzieć, gdzie szukać odbiorców docelowych i jak do nich trafiać za pomocą najpopularniejszych platform społecznościowych – Facebooka, Instagrama czy Tik Toka. Każdy z tych kanałów ma swoją specyfikę promowania i tworzenia treści, dlatego dobrym pomysłem mogą okazać się kursy kompleksowo omawiające każdą z platform, zasady ich użycia, a także narzędzia pomocne w promocji.

Storytelling i content marketing

Dobrej jakości, ciekawe i użyteczne treści, które odbiorcy chcą czytać, oglądać i komentować, a także którymi chcą dzielić się z innymi, to kolejny element niezbędny w marketingu. Na rynku jest wiele szkoleń skupiających się właśnie na tym aspekcie działań promocyjnych – od specyfiki treści na konkretne kanały (social media, e-mail marketing, blogi), przez zasady tworzenia tekstów, grafik i wideo, po ich skuteczną promocję.

E-mail marketing

Wbrew ogólnie panującemu przekonaniu, że poczta elektroniczna odchodzi w zapomnienie, e-mail marketing nadal odgrywa ważną rolę w budowaniu relacji z klientem, a także w działaniach promocyjnych. W tym zakresie szczególnie zwróć uwagę na szkolenia, które przybliżają takie kwestie, jak:

  • rodzaje treści wysyłanych subskrybentom;
  • przydatne narzędzia do e-mail marketingu;
  • zasady tworzenia skutecznego newslettera.

W samym marketingu internetowym wykształciło się wiele specjalności skupionych na konkretnym obszarze działań promocyjnych. Wybierając kolejne kursy i szkolenia, zastanów się, które umiejętności najbardziej Ci się przydadzą na danym etapie kariery zawodowej.

Zdj. główne: Wes Hicks/unsplash.com

Powiązane artykuły

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są *